Cultuursensitieve begeleiding

Klachten

Heb je een klacht over RenQli?

Laat het ons weten als je ergens niet tevreden over bent. We werken graag samen aan een oplossing.

 

Bij wie kun je terecht met je klacht?

Jij, of jouw wettelijk vertegenwoordiger, kan jouw klacht op de volgende manieren kenbaar maken:

  • Je bespreekt jouw klacht met de betrokken medewerker. Als je een klacht hebt, praat dan bij voorkeur eerst met de persoon die jou de hulp of dienst heeft verleend. Onze medewerker probeert dan samen met jou jouw onvrede weg te nemen en het probleem op te lossen.
  • Melding van jouw klacht aan de klachtenfunctionaris van RenQli. Je kunt met jouw klacht ook direct terecht bij onze klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris gaat samen met jou op zoek naar een bevredigende oplossing voor jouw klacht. Ook kan de klachtenfunctionaris je informeren over de verschillende mogelijkheden voor het indienen van jouw klacht en de afhandeling daarvan.

Onze klachtenfunctionaris is bereikbaar via het algemene telefoonnummer of schriftelijk per post aan ons kantooradres. Bekijk onze contactgegevens.

Stuur je jouw klacht schriftelijk in? Dan ontvang je binnen een week een schriftelijke reactie van de klachtenfunctionaris over het vervolgtraject van de behandeling van je klacht.

  • Melding van jouw klacht aan de onafhankelijke, externe klachtencommissie. Je kunt er echter ook voor kiezen om jouw klacht direct voor te leggen aan de onafhankelijke externe klachtenportaal waarbij RenQli is aangesloten, namelijk De Geschillencommissie Zorg.
Klachtenloket voor cliënten

RenQli is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen en maakt gebruik van het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Bij het Klachtenloket Zorg kun je gratis terecht voor informatie en advies over jouw vragen en/of klachten. Zij kunnen bemiddelen tussen jou en RenQli. Daarnaast kunnen zij de bij de commissie aangesloten klachtenfunctionaris inschakelen. Hij is er voor jou en RenQli.

De klachtfunctionaris probeert een klacht tussen partijen op te lossen of te voorkomen. De klachtenfunctionaris kan jou ook helpen om jouw klacht richting RenQli duidelijk te omschrijven. De klachtenfunctionaris is neutraal en houdt het belang van beide partijen altijd in het oog. Ook heeft hij een geheimhoudingsplicht.

Contactgegevens:

Heb je vragen, wil je advies of wil je een klacht indienen? Neem dan contact op met het klachtenloket. Dit kan via e-mail (info@klachtenloket-zorg.nl) of door het contactformulier in te vullen. Je kunt het klachtenloket ook bellen via 070–310 53 92.

Geschillencommissie

Als je er niet met RenQli uitkomt of als het de klachtenfunctionaris niet lukt om de klacht op te lossen, kun je de klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. De Geschillencommissie doet een bindende uitspraak over jouw klacht.

Contactgegevens:

De Geschillencommissie
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Bezoekadres:
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag

Bellen kan maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur op: 070-310 53 80.